Sunday, November 27

Spectacle Vs. Contact Lenses


Salam.
Fuhhh. Lega dah sikit kot? At least tak rasa malas sangat bile dah ngendap homework tu sikit, ahahah -,-
Okay, today amat rasa membazir masa, hrmm... layan Playful Kiss, even aku dah tengok lepas PMR dulu, [woi sedar sikit SPM x sampai 365 hari lagi oitt!]
Heh.
As far as u know, aku dah pakai spectacle a.k.a cermin mata since 2007 lagi, that's mean tyme tu baru darjah 6, sekarang power spect yang kanan punya 175, yg kiri 150. Tak lah rabun jauh teruk sangat, ada kawan tu, nak dekat 500 power dia! Memang dahsyat, aku tak nak lahh power aku naik mencanak, sebab tak terpikir pun nak pakai spect sampai tua :(

Okay, aku tertarik ngan pembedahan LASIK. not pembedahan PLASTIK.
Dia macam boleh betulkan mata yg rabun kepada tak rabun,
lagipun, sampai bila kita nak kena pakai spect kan?
Bila dah ada alternatif lain utk baiki mata kita, nape nak kena pakai spect lagi, kan kan?
Ramai orang kata kat aku, "kau tak payah buang spect laaa, tak sesuai arr ngan ko", "hmm, awak sesuai pakai spect larr qah"
Aku tak pedulik, pokoknya, cuti ni, dah pujuk ummi saya, Pn.Norina untuk beli spect baru, tapi ade udang di sebalik batu, sambil menyelam minum air,
nanti, smabil gi kedai spect tuu, boley lar tanya, kalau nak pakai contact lenses, camne? bahaya tak untuk student yg comel gebu cam saya? wakaka, okay, agak keterlaluan ayat aku di situ :P

Aku tak kisah lahh, asalkan, aku tak nak pakai spect lagi, ummi, plisss.. hahah, tak tau samada ummi aku kasi ke tak pakai contact lenses, sebab baru ni dah tanye beliau, jawapannya "Tidak. masuk U baru pakai, dah lah along tu tak pandai jaga barang, bahaye tau tak jage betol² kanta lekap nih"
Woo TT_TT ha'ah, aku ngaku, aku memang careless, tapi, at least, just give me a try to wear it.

Lagipun, baru aku perasan, muka aku lebih nampak bengis bila pakai spect, bila buang spect, nampak ayu jeh, CEH -.- betol aku cakap, even mak saudara aku paling rapat pun boley tak cam aku bila aku buang spect, kan. Orang lain ape lagy. Lagipun, tahun depan last year aku jadi budak sekolah menengah (insyaAllah) tak salah kot kalau sekali sekala nak buang spect dan pakai contact lenses? Hee
Lagi pun, terdengar jugak, bila dah always pakai spect, lama² power kita makin bertambah! Waaa :'(

Annyeong.

ditulis dalam bentuk original oleh;

No comments: